Alla inlägg under november 2015

Av Sofie Roos - 29 november 2015 23:42

Äntligen är den här!!! 1 advent

Regn och orkanvindar och snön känns ljusår ifrån oss men de är i alla fall den bästa tiden på året snart..
December!!! Jippi

Sovmorgon till halv åtta bjöd lillgos på i morse och de tackar vi för. Frukosten intogs i soffan till levande ljus och barnprogram med båda gosarna. Texas föredrog min proteinsmoothie framför hans mackor i dag.

Efter frukosten trotsade vi åter igen vädergudarna och drog på oss regnkläderna för en pw. Så skönt att få friskluft och att röra på sig gör att man blir piggare och gladare.

Efter 45 min var vi nöjda och frusna och kröp ner i soffan och mumsade lussebullar och tittade på film.

Jag har bakat mina berömda pepparkaksskorpor i dag till Sonnys stora förtjusning.

Resten av dagen/kvällen har vi pysslat, byggt lego, tittat på film och myst.

Beck fick avsluta denna helg för mun del och de är skönt stt sitta helt själv å titta på film ibland. Väldigt bra film. Nu är de dags att invänta John Blund och invänta måndagen och alla nya utmaningar.

Av Sofie Roos - 29 november 2015 02:16

Dagen började halv sju av att jag vaknade mellan två gosar som för övrigt somnade i sina egna sängar? Texas å ja gick upp och myste ner oss i soffan och Sonny fick sova vidare. Barnprogram och frukost på lördagar är ju underbart, och macka och oboy till Texas och kaffe och proteinsmoothie till mamma ?

Efter att Sonny vaknat och ätit frukost så åkte regnkläderna på och vi trotsade vädergudarna och tog en morgonpw på 45 min.

Frusna och nöjda gosar kröp ner i soffan och tittade på film och jag passade på att tvätta lite då tvättstugan var ledig ?
Byte av gardiner i killarnas rum och lite mer julpyntning ägnade jag mig åt och de blev även bakning av lussebullar.

Kycklinggryta med röd curry stod på menyn i kväll. Lite uppehåll i vädret och gosarna ville gå till fotbollsplan efter maten, och så blev de. Och resten av kvällen spenderades i soffan. Kvällens film blev till både mamma och gosarna förtjusning Iron Man 3??????
Nu är de kväll för länge sen och så får vi se vad söndagen har att erbjuda.

Av Sofie Roos - 27 november 2015 21:27

Så då var man åter me blogg då. Livet är i en ny era och nya utmaningar står och väntar. Har inte bloggat på några år nu och känner mig taggad.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards